Documentele necesare pentru obtinerea somajului tehnic, vor fi transmise, incepand de vineri, 1 mai 2020, prin Registratura electronica pusa la dispozitie de Guvernul Romaniei prin Autoritatea pentru Digitalizarea Romaniei, ce poate fi accesata online prin intermediul aplicatiei “aici.gov.ro”.

Transmiterea documentelor prin Registratura electronica va asigura procesarea mai rapida a acestora, o evidenta mai buna a actelor transmise si va facilita accesul la formularele ce trebuie completate.

De asemenea, cererile vor fi editate in format inteligent pentru a ajuta angajatorii sa calculeze indemnizatia solicitata si vor fi limitate erorile cu privire la datele firmei, numarul contului bancar, cod numeric personal sau alte erori similare. 

Mentionam faptul ca prin aplicatia aici.gov.ro vor fi transmise atat documentele pentru platile facute prin Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM), cat si pentru cele care sunt gestionate de Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala (ANPIS), potrivit infromatiilor furnizate de Ministerul Muncii.

Astfel, companiile a caror activitate a fost afectata de masurile luate in contextul pandemiei de COVID-19, vor beneficia de ajutorul de la stat pentru angajatii lor. Procedura stipuleaza ca documentele se depun in luna curenta pentru plata indemnizatiei din luna anterioara.

Prin urmare, vineri, 1 mai 2020, este prima zi in care angajatorii pot face demersurile necesare pentru a primi banii de la stat pentru somajul tehnic aferent lunii aprilie.

Este important de retinut faptul ca indemnizatiile de somaj tehnic pentru luna aprilie se solicita doar prin accesarea platformei “aici.gov.ro”, care genereaza documentele necesare, pe care angajatorul le completeaza apoi si le incarca pe platforma. Nu se mai acceptă transmiterea documentelor pentru şomaj tehnic prin e-mail. Formularele acceptate sunt exclusiv cele generate de platforma “aici.gov.ro”.  

Asadar, subliniem faptul ca in acest moment nu mai pot fi utilizate documentele din luna martie, avand in vedere ca platforma online genereaza documente noi, special concepute pentru luna aprilie.

 

Cu o experienta profesionala cladita pe parcursul a peste doua decenii de activitate neintrerupta in sprijinul clientilor persoane fizice si juridice romane si straine, OANA LIVIA BADEA – Cabinet de Avocat ofera asistenta juridica specializata in procedurile de dreptul muncii atat pentru salariati cat si pentru angajatori, in probleme ce vizeaza incheierea, validitatea, executarea si incetarea raporturilor de munca dar si pentru situatiile derivate din masurile de protectie sociala aferente dreptului muncii.