Ordonanta de Urgenta a Guvernului cu nr. 191/2020 publicata in Monitorul Oficial nr. 1.013 din 30 octombrie 2020 prevede ca noul termen de depunere al declaratiei de beneficiari reali este de 90 de zile de la incetarea starii de alerta.

De aceasta data, termenul de depunere a declaratiei privind beneficiarii reali a fost prelungit atat pentru societatile comerciale, cat si pentru asociatii si fundatii, prin acelasi act nomativ.

Astfel, potrivit noii Ordonante, declaratia de beneficiari reali nu se mai depune pana la data de 2 noiembrie 2020, ci in termen de 90 de zile de la incetarea starii de alerta. Noua data de depunere nu este insa clara, fiindca este de maximum 90 de zile de la incetarea starii de alerta. In conditiile epidemiologice actuale, starea de alerta a fost deja prelungita de la 15 noiembrie pana in in data de 14 decembrie, ceea ce inseamna ca, in mod obiectiv, termenul de depunere ar putea fi cel mai devreme in primavara anului 2021. 

Este important de retinut faptul ca legislatia actuala prevede faptul ca urmatoarele categorii de persoane juridice nu mai au obligatia de a depune declaratia de beneficiari reali :

  • regiile autonome
  • companiile si societatile nationale si societatile detinute integral sau majoritar de stat
  • societatile comerciale care au doar asociati persoane fizice, atunci cand acestia sunt singurii beneficiari reali.

Declaratia de beneficiari reali nu trebuie sa aiba forma autentica in mod obligatoriu. Aceasta poate avea forma de inscris sub semnatura privata ori forma electronica si poate fi transmisa la oficiul registrului comertului prin mijloace electronice, cu semnatura electronica, sau prin servicii de posta si curier. Legea prevede faptul ca declaratiile de beneficiari reali pot fi depuse in mod valabil si in forma atestata de avocat.

Acelasi termen de maximum 90 de zile de la incetarea starii de alerta a fost stabilit si pentru indeplinirea obligatiei de completare a documentelor potrivit cerintelor prevazute la art. 6, 7, 16 si 17 din Ordonanta Guvernului nr. 26/2000, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 246/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel cum au fost stabilite prin art. 63 din Legea nr. 129/2019.

In situatia in care va aflati in cautarea unei forme juridice adecvate pentru desfasurarea unui business productiv sau daca va aflati in cursul unei negocieri de succes pentru care aveti nevoie sa va asumati riscurile, oportunitatile si avantajele in baza unui act normativ sau in cazul in care va aflati in curs de constituire a unei asociatii, fundatii sau sucursale a unei societati comerciale, atunci OANA LIVIA BADEA Cabinet de Avocat reprezinta un partener oportun si pe deplin calificat pentru satisfacerea exigentelor dumneavoastra in plan juridic.

Cabinetul nostru va poate oferi un pachet complet de servicii juridice care include consultanta, consiliere, asistenta si reprezentare, prin identificarea si aplicarea celor mai eficiente solutii juridice profesionale in materie de drept civil, drept comercial, dreptul societatilor comerciale, dreptul muncii, dreptul afacerilor precum si in alte ramuri de drept.