In Monitorul Oficial nr. 481 din 5 iunie 2020 a fost publicat Ordinul Presedintelui ANOFM cu nr. 457/2020 prin care au fost aprobate documentele necesare pentru solicitarea sprijinului de 41,5% din salariu pentru cei care au fost in somaj tehnic si urmeaza sa revina in activitate.
Ordinul prevede modelul cererii, a declaraţiei pe propria raspundere şi modelul listei persoanelor pentru care se solicita decontarea unei parti din salariu pentru o perioada de trei luni, suportata din bugetul asigurarilor pentru somaj, reprezentand 41,5% din salariul de baza brut corespunzator locului de munca ocupat, dar nu mai mult de 41,5% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020 cu nr. 6/2020, cu modificarile ulterioare.
Aceasta facilitate, mentionata de OUG 92/2020, se aplica in cazul angajatilor care au stat in somaj tehnic cel putin 15 zile calendaristice in perioada starii de urgenta sau de alerta si dupa data de 1 iunie li se reactiveaza contractele de munca.
Prin Ordinul nr. 457/2020 se aproba urmatoarele documente:
- Cererea angajatorului
- Declaratia pe propria raspundere a angajatorului
- Lista persoanelor care beneficiaza de aceasta suma unde trebuie mentionate informatii privind numarul de zile de suspendare a Contractului Individual de Munca si numarul de ore efectiv lucrate din luna pentru care se solicita decontarea sumei.
Aceste documente vor fi utilizate de angajatori incepand din luna iulie pentru solicitarea sprijinului de 41,5% in cazul contractelor reactivate in iunie.
Prin Ordinul nr. 457/2020 au fost adoptate modelele personalizate ale acestor documente. Documentele tipizate sunt similare cu cele utilizate în decontarea șomajului tehnic, iar din anexele la ordin, rezultă faptul ca aceleasi documente vor fi utilizate si de catre societatile cooperative si se poate deconta inclusiv concediul de odihna.
Decontarea acestor sume se va putea face pentru o perioada de 3 luni, cu obligatia pastrarii locurilor de munca cel putin pana la 31 decembrie 2020.
Totodata, decontarea din bugetul asigurarilor pentru somaj a acestor sume se efectueaza in cel mult 10 zile de la data indeplinirii de catre angajatori a obligatiilor declarative si de plata aferente veniturilor din salarii din perioada de raportare pentru care se face solicitarea.
OANA LIVIA BADEA-Cabinet de Avocat ofera servicii de consultanta juridica, asistare si reprezentare in fata institutiilor publice, a instantelor judecatorești ori a altor entitati juridice, redactarea documentelor ori consiliere juridica permanenta, atat angajatorilor sau salariatilor, cat si sindicatelor ori patronatelor, asigurand respectarea tuturor drepturilor recunoscute de lege pentru clientul care apeleaza la serviciile noastre.