In Monitorul Oficial nr. 476 din 4 iunie 2020, a fost publicat Ordinul nr. 1802/28.05.2020 privind unele masuri aplicabile beneficiarilor programelor nationale gestionate de Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri.

Astfel, Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri a adoptat masuri pe perioada starii de alerta, care vin in sprijinul IMM-urilor beneficiare ale programelor nationale destinate infiintarii şi dezvoltarii intreprinderilor mici şi mijlocii derulate de acest minister.

Actul normativ a intrat in vigoare in data de 4 iunie 2020 si prevede luarea in considerare a conditiilor exceptionale generate de starea de alerta in privinta dispozitiilor legale incidente in perioada starii de alerta pentru clauzele contractelor incheiate cu beneficiarii programelor nationale privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii.

Perioada de implementare a contractelor incheiate in domeniile de activitate in care se mentin restrictiile in perioada starii de alerta se poate prelungi, in conditiile legii, cu maximum perioada starii de urgenta si/sau starii de alerta, dupa caz.

Urmatoarele masuri se vor aplica, asadar, pe perioada starii de alerta, conform Ordinul Ministrului Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri nr. 1802/28.05.2020 :

–In domeniile in care se mentin restrictii, clauzele contractelor incheiate cu beneficiarii programelor gestionate de MEEMA se adapteaza cu luarea in considerare a condițiilor excepționale generate de starea de alertă;

–Situatiile generate de deciziile emise de autorități se analizează individual și nu constituie motiv de încetare a contractului/recuperarea finanțării după ieșirea din starea de urgență, dacă beneficiarul respectă obligațiile contractuale începând cu data încetării stării de alertă;

–Durata de implementare a contractelor încheiate în domeniile de activitate afectate și pe perioada stării de alertă se poate prelungi cu perioada stării de alertă;

–Contractul/acordul de finantare se poate modifica, in conditiile dispozitiilor cuprinse in acesta si in limitele legii, prin act aditional semnat de ambele parti;

–Pe perioada starii de alerta administratorul programelor nu intreprinde nici un demers pentru recuperarea ajutorului de minimis acordat beneficiarilor care au fost afectati ca urmare a masurilor impuse de autoritati

– Aceste dispozitii nu pot conduce la exonerarea de raspundere a beneficiarilor care nu si-au indeplinit obligatiile pana la data decretarii starii de urgenta.

Avand o arie de expertiza recunoscuta in domeniul dreptului afacerilor, OANA LIVIA BADEA-Cabinet de Avocat acorda consultanta legala si asistenta juridica societatilor mari, mijlocii si microintreprinderilor care isi desfasoara activitatea in diferite domenii de activitate.

Serviciile profesionale de consultanta si asistenta legala oferite de cabinetul nostru vizeaza probleme diverse, pornind de la infiintarea si inregistrarea companiei, redactarea actelor societare si a contractelor curente din viata de zi cu zi a unei companii si continuand cu solutii pentru probleme complexe cum ar fi accesarea de catre companie de credite si fonduri nerambursabile pentru sustinerea si dezvoltarea activitatii sale.