Ordinul Ministerul Fondurilor Europene nr. 1060 din 08 Septembrie 2020 pentru aprobarea Schemei de ajutor de stat – Sprijin pentru IMM-uri in vederea depasirii crizei economice generate de pandemia de COVID-19 a fost publicat in Monitorul Oficial- Partea I, nr. 835 din 11 septembrie 2020.
Initial, prin OUG nr. 130/2020, a fost aprobata suma de aproximativ 1 miliard de euro proveniti din fonduri europene, pentru ajutarea IMM – urilor. Actul normativ prevedea trei forme de sprijin, dupa cum urmeaza:
- O suma forfetara in valoare de 2.000 euro, pentru societatile care la data de 31 decembrie 2019 nu aveau salariati, insa au avut o cifra de afaceri din acest exercitiu mai mare de 5.000 euro;
- Granturi pentru capitalul de lucru pentru societati ce in anul 2019 au avut o cifra de afaceri cuprinsa intre 13.501 euro și 1.000.000 euro, iar valoarea grantului este de 15% din cifra de afaceri, pana la maxim 150.000 euro;
- Granturi pentru investitii, pentru IMM cu sume intre 50.000 euro și 200.000 euro, iar IMM trebuie sa indeplineasca mai multe criterii de eligibilitate, inclusiv surse de cofinantare a proiectului.
Prin Ordinul Ministrului Fondurilor Europene nr. 1060/2020 a fost adoptata schema ajutorului de stat, pe care o va utiliza o entitate ce doreste sa beneficieze de aceste granturi.
Pentru a beneficia de schema de ajutor de stat, solicitantul depune o cerere de finantare prin intermediul platformei electronice, iar documentele atasate acestei cereri vor fi urmatoarele :
- Documentele de înregistrare – Act constitutiv, Certificat constatator emis de Registrul comertului;
- Documentatia financiara aferenta anului 2019 insotita de ultima balanta de verificare;
- Documentatia tehnica, respectiv plan de afaceri in format simplificat;
- Declaratie pe propria raspundere ca nu a mai beneficiat de ajutor de stat pentru aceleasi obiective si nu exista decizii anterioare de recuperare a ajutorului de stat;
- Declaratie pe propria raspundere a faptului ca beneficiarul nu este rezident fiscal intr-o jurisdictie neagreata/necooperanta de pe lista UE.
In perioada urmatoare, Autoritatea de Management a Programului Operational Competitivitate (AMPOC), va face publice ghidurile solicitantului astfel incat sa se poata desfasura cursiv procedura.
Este important de retinut faptul ca cererea de finantare trebuie depusa pana la data de 30 octombrie 2020, iar incheierea contractelor de finantare trebuie sa se realizeze pana in data de 31 decembrie 2020.
Intelegand in mod eficient nevoile clientilor si oferind rapid solutii optime pentru sustinerea problemelor acestora, OANA LIVIA BADEA-Cabinet de Avocat a devenit unul dintre cele mai respectate cabinete de avocatura care ofera servicii profesionale in domeniul dreptului afacerilor. Principalul obiectiv al echipei noastre de avocati este acela de a va oferi servicii de inalt nivel profesional, potrivite specificului afacerii dumneavoastra si adaptate in functie de problema juridica intampinata.