Potrivit reglementarilor de data recenta, pentru desfasurarea activitatii in regim de telemunca, se acorda angajatorilor pentru fiecare telesalariat, o singura data, un sprijin financiar in valoare de 2.500 lei in scopul achizitionarii de pachete de bunuri si servicii tehnologice necesare desfasurarii activitatii in regim de telemunca.
In Monitorul Oficial nr. 832, Partea I, din 10.09.2020, a fost publicat Ordinul nr. 1376/09.09.2020 pentru stabilirea modalitatii de acordare a sprijinului financiar si a categoriilor de bunuri ce pot fi achizitionate conform art. 6 alin. (1) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS – CoV – 2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca.
Conform prevederilor acestui Ordin, pot fi achizitionate sisteme de calcul tip laptop/notebook, tablete, smartphone, echipamente periferice de intrare si iesire aferente bunurilor, echipamente necesare conectarii la internet aferente bunurilor, licente aferente sistemelor de operare si aplicatiilor software aferente bunurilor prevazute la pct. 1 – 3 necesare pentru desfasurarea activitatii in regim de telemunca, in conformitate cu prevederile Legii nr. 81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca.
In ceea ce priveste modalitatea de acordare a finantarii, in vederea acordarii sumei, angajatorii transmit, prin mijloace electronice, respectiv prin incarcarea pe platforma aici.gov.ro, la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti, in raza carora isi au sediul social, urmatoarele documente, pentru care isi asuma raspunderea privind corectitudinea si veridicitatea datelor inscrise:
- cerere semnata si datata de reprezentantul legal;
- o declaratie pe propria raspundere, data prin reprezentantul legal;
- lista telesalariatilor pentru care se solicita acordarea sumei;
Realizarea platii se va face din bugetul asigurarilor pentru şomaj, in limita fondurilor alocate cu aceasta destinatie, in ordinea depunerii cererilor, pana la 31 decembrie 2020, prin virament in conturile deschise de angajatori la institutiile de credit, respectiv cele mentionate de acestia in cererea depusa, in termen de 10 zile de la data inregistrarii documentatiei complete.
Angajatorii au obligatia de a transmite, in termen de 30 de zile prin incarcarea pe platforma aici.gov.ro, la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti, care au efectuat plata sumelor, urmatoarele documente justificative scanate:
- facturile fiscale emise de către furnizorii de bunuri şi servicii tehnologice;
- bonurile fiscale sau chitanţele sau extrasele de cont care sa ateste plata facturilor fiscale emise de catre furnizorii de bunuri si servicii tehnologice;
- fisele de evidenta a materialelor de natura obiectelor de inventar date in folosinta telesalariatilor sau/si, dupa caz, bonurile de miscare a mijloacelor fixe date in folosinta salariatilor, sau/şi, dupa caz, situatia cu serviciile tehnologice pe care angajatorul le asigura fiecarui telesalariat.
Cu o activitate continua de peste doua decenii dedicata serviciilor avocatiale de inalta calitate, OANA LIVIA BADEA- Cabinet de Avocat asigura asistenta juridica si reprezentare atat pentru salariati cat si pentru angajatori in orice problema de dreptul muncii, precum si redactarea sau/si consilierea in intocmirea diverselor acte, documente si proceduri juridice de dreptul muncii.