Ordonanta de Urgenta nr. 152/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative in vederea extinderii categoriilor de plati care pot fi efectuate prin intermediul Sistemului national electronic de plata online a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 802 din 01 septembrie 2020.
Conform acestui act normativ, au fost extinse categoriile de plati care pot fi efectuate prin platforma “ghiseul.ro”. Astfel, vor putea fi achitate online taxele aferente pasaportului si operatiunile de inmatriculare, autorizare provizorie si eliberare a permiselor de conducere. Este important de mentionat faptul ca nu se vor percepe comisioane la efectuarea acestor plati.
Se prevede astfel faptul ca pentru cererile de eliberare a pasapoartelor depuse in tara, contravaloarea pasapoartelor se achita in contul Companiei Nationale «Imprimeria Naţionala» – S.A. prin mijloace de plata online, inclusiv prin intermediul Sistemului national electronic de plata online – SNEP sau prin unitatile bancare cu care Compania Nationala «Imprimeria Naţionala» – S.A. incheie conventii in acest scop.
Urmare a adoptarii acestui act normativ, peste 10 noi categorii de plati au fost adaugate în platforma ghiseul.ro, intre acestea regasindu-se o serie de servicii publice foarte importante si solicitate.
Astfel, prin interconectarea sistemelor Ministerului Afacerilor Interne – Directia Generala de Pasapoarte si Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor – cu sistemul informatic al Companiei Nationale „Imprimeria Nationala” S.A. si al Regiei Autonome Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat, vor fi considerabil reduse procedurile necesare pentru eliberarea acestor documente.
Totodata, reprezentantii Autoritatii pentru Digitalizarea Romaniei au anuntat ca se intentioneaza ca prin ghiseul virtual sa se poata realiza toate tipurile de plati aferente prestarii oricarui serviciu public, inclusiv oricarui serviciu comunitar de utilitate publica, precum si toate tipurile de plati aflate in legatură, directă sau indirectă, cu prestarea respectivului serviciu.
Nu este pentru prima data cand autoritatile incearca sa realizeze plata online a unor servicii. Primele masuri au fost luate in iulie 2016, cand s-a propus ca achitarea taxelor sa se poata face si prin virament bancar ori alte mijloace de plata online, insa sistemul nu a putut fi implementat intrucat extrasul de cont doveditor pentru plata taxelor trebuia sa cuprinda CNP-ul solicitantului si numele persoanei beneficiare a serviciului solicitat si nu toate instrumentele de plata permiteau includerea acestor informatii.
OANA LIVIA BADEA-Cabinet de Avocat ofera servicii complete de consultanta juridica in domeniul dreptului comercial si pentru Registrul Comertului, asistenta si reprezentare juridica in fata instantelor de judecata, a organelor administratiei publice, a executorilor judecatoresti si a notarilor publici. Astfel, ne propunem sa oferim servicii rapide si de calitate, bazandu-ne pe principiile si cunostintele profesionale si, totodata, pe experienta acumulata in timp, garantand un raspuns ferm si discret la solicitarile clientilor nostri, persoane fizice si juridice.