Prin adoptarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului cu nr. 42/2020 publicata in Monitorul Oficial –Partea I cu nr. 283 din 04.04.2020, s-au pus bazele implementarii programului IMM INVEST ROMANIA , in contextul actual al crizei economice generate de pandemia Covid-19.

Programul IMM INVEST ROMANIA permite IMM-urilor afectate semnificativ de criza COVID-19  sa isi asigure lichiditatile pentru derularea activitatii curente sau pentru investitii, prin accesarea unuia sau a mai multor credite pentru realizarea de investitii si/sau unul sau mai multe credite/linii de credit pentru capital de lucru, garantate de catre  Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii, in numele si contul statului roman, prin Ministerul Finantelor Publice.

Plafonul maxim de garantare alocat este de 15 miliarde lei.

Avantajele creditului garantat IMM INVEST sunt urmatoarele :

  • Statul poate garanta pana la 90% din valoarea creditelor pe care le accesati la una din bancile partenere
  • Nu veti plati dobanda, comision de garantare sau alte costuri de acordare. Costurile finantarii sunt subventionate in procent de 100% de la bugetul de stat, pana la data de 31.12.2020, cu posibilitati de prelungire
  • Nu veti plati comision de rambursare anticipata
  • Valoarea maxima a creditelor poate fi de pana la 10.000.000 lei pentru investitii si pana la 5.000.000 lei pentru capital de lucru       

Inscrierea in program se realizeaza on-line, prin accesarea site-ului www.imminvest.ro, cu parcurgerea urmatoarelor etape : deschiderea aplicatiei disponibile pe portalul www.imminvest.ro, completarea on-line a datelor de identificare, atasarea declaratiei IMM in format PDF disponibila in cadrul portalului, solicitarea unuia sau mai multor credite sau linii de credit.

Conform precizarilor oferite de oficialii din cadrul Guvernului Romaniei, site-ul www.imminvest.ro urmeaza sa fie in scurt timp disponibil pentru depunerea solicitarilor.

IMM-ul este eligibil in cadrul programului, daca la data acordarii creditului indeplineste cumulativ criteriile de eligibilitate prevazute la art. 3 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 110/2017, cu modificarile si completarile ulterioare si art. 4 din Schema de ajutor de stat pentru sustinerea activitatii IMM-urilor in contextul crizei economice generate de pandemia COVID – 19.

OANA LIVIA BADEA – Cabinet de Avocat s-a implicat, de-a lungul timpului, in probleme cu diferite grade de dificultate legate de viata societatilor comerciale si de activitatea specifica a acestora, oferind servicii profesionale de o calitate recunoscuta. Suntem alaturi de clientii nostri cu cele mai bune servicii de consultanta legala, asistenta si reprezentare, inclusiv depunerea documentatiilor necesare la autoritatile si institutiile publice, misiunea noastra fiind aceea de a proteja afacerea clientilor nostri pe termen lung.