Punctul de lucru al companiei este, pe intelesul tuturor, locul in care societatea isi desfasoara in mod efectiv activitatea. Atunci când o societate comercială dorește deschiderea unui punct de lucru, aceasta trebuie să parcurgă două etape : înregistrarea punctului de lucru la Registrul Comerțului și declararea acestuia la Administrația Financiară.

Stabilirea punctului de lucru este importanta atat în scopuri fiscale cat și în litigii. Locul în care o companie își declară punctul de lucru poate afecta jurisdicția legală și poate determina care instanță va audia chestiunile juridice care implică compania. În cazul în care nu se respectă reglementările cu privire la declararea punctului de lucru, firmele pot fi sancționate penal sau contravențional.

Daca punctul de lucru are mai mult de cinci angajați, atunci acesta se consideră a fi sediu secundar, iar societatea are obligația de a plăti impozit pe venituri din salarii, situație în care declarația de înregistrare (formular 060) se depune și la Registrul Comerțului în raza căruia se află punctul de lucru.

Precizam faptul ca punctele de lucru sunt optionale. Astfel, societatea nu este obligata sa infiinteze si un punct de lucru pe langa sediul social. Activitatea unei firme se poate desfasura chiar si de la sediul sau social sau in afara sediului social (la terti). Punctul de lucru poate veni, asadar, ca o extindere a business-ului.

Este important de retinut faptul ca punctele de lucru pot fi deschise oricand. Nu exista reglementari vis-à-vis de momentul oportun pentru a se deschide un punct de lucru. Compania decide in mod suveran daca si cand e mai bine sa procedeze la deschiderea punctului de lucru, la momentul infiintarii companiei sau ulterior, atunci cand activitatea necesita un sediu secundar.

Un alt aspect care trebuie cunoscut este faptul ca legislația nu impune o limită a numărului de puncte de lucru pe care le poate deschide o societate comercială. In consecinta, acest aspect ramane la aprecierea fiecarei companii in parte.

In ceea ce priveste documentele necesare pentru deschiderea punctului de lucru, este bine de stiut faptul ca Hotararea Adunarii Generale a Asociatilor si actul de detinere al proprietatii/inchirierii in care se va desfasura activitatea firmei sunt cele mai importante documente. In mod suplimentar, va fi necesar si acordul vecinilor si al asociatiei de proprietari, daca punctul de lucru este situat intr-un imobil de locuinte.

Din momentul in care documentele au fost depuse la Registrul Comertului, termenul de admitere a infiintarii punctului de lucru este de 3 zile. Trebuie avut in vedere si faptul ca in maximum 30 de zile de la eliberarea actelor de catre Registrul Comertului, punctul de lucru trebuie declarat la Administratia Financiara. 

Cele peste doua decenii de activitate profesionala neintrerupta si cateva sute de companii care au beneficiat cu succes in acest timp de asistenta si consiliere juridica oferite de Cabinetul de Avocat OANA LIVIA BADEA, plaseaza cabinetul nostru in randurile firmelor romanesti de avocatura care au dezvoltat o excelenta reputatie profesionala. Stam la dispozitia clientilor nostri cu cele mai bune si adaptabile solutii in domeniul dreptului societatilor comerciale.