Guvernul Romaniei a adoptat recent Ordonanta de Urgenta nr. 32/2020 publicata in Monitorul Oficial – Partea I nr. 260 din 30.03.2020. In esenta, aceasta ordonanta completeaza si respectiv modifica dispozitiile Ordonantei de Urgenta nr. 30/2020 in materia somajului tehnic, simplificand procedura prin care angajatorii pot obtine subventionarea indemnizatiei.

Conform noului act normativ, de sumele oferite de stat beneficiaza salariatii angajatorilor care reduc sau intrerup temporar activitatea total sau parțial, pe perioada starii de urgenta decretate, ca urmare a efectelor epidemiei coronavirusului SARS-CoV-2, conform unei declaratii pe proprie raspundere depusa de angajator in acest sens.

Nu beneficiaza de indemnizatia de somaj tehnic acordata de stat angajatul care are incheiate mai multe contracte individuale de munca dintre care cel putin unul dintre acestea este activ pe perioada starii de urgenta,

Totodata a fost eliminata cerinta detinerii certificatului pentru situatii de urgenta emis de Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri pentru obtinerea indemnizatiei de somaj tehnic precum si conditia conform careia angajatorul trebuie sa inregistreze o diminuare a incasarilor din luna anterioara depunerii declaratiei pe propria raspundere, cu un procent de minimum 25% fata de media incasarilor din perioada ianuarie-februarie 2020.

O alta modificare majora o reprezinta faptul ca, potrivit noii reglemantari, ajutorul se ofera pentru toti salariatii din cadrul companiei carora li s-au suspendat contractele de munca.

Indemnizatia acordata de stat poate fi suplimentata de angajator cu sume reprezentand diferenta de pana la minimum 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat, in conformitate cu prevederile art. 53 alin. (1) din Legea nr. 53/2003, republicata, cu modificările și completarile ulterioare.

Pentru a solicita somajului tehnic pentru angajati, angajatorii trebuie sa completeze si sa depuna urmatoarele documente in format electronic la agentiile pentru ocuparea forței de munca judetene, precum și a municipiului Bucuresti, in raza carora angajatorii au sediul social :   

  • Cerere semnata si datata de catre angajator
  • Declaratie pe propria raspundere
  • Lista cu angajatii aflati in somaj tehnic

Formularele mentionate mai sus se pot descarca de pe site-ul www.anofm.ro, acesta fiind site-ul oficial al Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM) si se pot depune incepand cu data de 1 aprilie 2020.

Angajatorii primesc banii in termen de 15 zile de la depunerea documentelor, urmand ca in termen de 3 zile de la primirea sumelor sa plateasca angajatilor indemnizatia de somaj tehnic.  

 

OANA LIVIA BADEA – CABINET DE AVOCAT va ofera sprijinul legal necesar, consultanta legala si asistenta juridica de care aveti nevoie pentru rezolvarea cat mai favorabila a diverselor situatii si probleme derivate din raporturile de munca, inclusiv in ceea ce priveste incheierea, modificarea, executarea, suspendarea si incetarea contractelor individuale de munca.

Tema protectiei si consolidarii patrimoniului cultural al Europei, in special in ceea ce priveste patrimoniul arhitectonic, a devenit tot mai importanta in ultimii ani. 

 

Proiectul PROTEJAREA PATRIMONIULUI CULTURAL AL ROMANIEI sustinut de ComputerLand Group Romania impreuna cu Asociatia Manufuture Romania si Cabinetul de Avocatura OANA LIVIA BADEA se axeaza pe recuperarea valorilor patrimoniului cultural romanesc, prin construirea unei retele sinergice intre persoanele cu aplecare in domeniu, spatiul civic, organisme si institutii publice si private.

 

Diligentele si eforturile intreprinse in acest sens, pentru a contura cadrul acestui Proiect, s-au derulat in ultimele luni nu numai in tara, ci si pe teritoriul Italiei, cu un rezultat incununat de obtinerea Patronajului Ministerului Culturii si Identitatii Nationale din Romania cat si a Ministerului Bunurilor, Activitatilor Culturale si Turismului din Italia.

 

O prima sesiune de discutii axate pe demararea si dezvoltarea in comun a acestui Proiect de Protejare a Patrimoniului Cultural al Romaniei, un proiect de anvergura nationala si europeana, concentrat pe efortul de cercetare, restaurare, catalogare si consolidare a bunurilor de patrimoniu, s-a desfasurat in perioada 13 – 15 mai 2019, la Grand Hotel Pheonicia, avand invitati de onoare din mediul Academic, specialisti in domeniul restaurarii si reprezentanti ai ambelor Ministere de resort, o echipa mixta de experti si specialistii romani si italieni, echipa cu care s-a initiat implementarea proiectului ce se doreste extins initial la nivel european si, ulterior, la nivel international.

 

In perioada urmatoare, respectiv in lunile septembrie – octombrie 2019, urmeaza a fi organizat la Bucuresti Forumul International pe tema Proiectului de Protejare a Patrimoniului Cultural al Romaniei, beneficiind de sprijinul si sustinerea atat a Academiei Romane cat si al Ministerului Educatiei Nationale, intr-un viitor posibil Parteneriat cu Scoala Romana la Roma (Accademia di Romania a Roma) si cu renumite entitati academice la nivel european..

In 1971 Fondatorul Forumului Economic Mondial, Klaus Schwab, organiza prima intalnire pentru a discuta despre practicile globale de management, iar Adunarea Anuala a Forumului a devenit o intalnire care strange la un loc lideri ai societatii globale: sefi si membrii a mai mult de 100 de guverne, directori de la varful celor mai puternice companii din lume, lideri ai organizatiilor internationale si a celor mai relevante organizatii non-guvernamentale, figuri proeminente ale culturii, lideri de opinie, voci din randul tinerilor, ai pionierilor din tehnologie.

Titlul oficial al evenimentului din 2019 este „Globalizarea 4.0: Modeland o arhitectura globala in Era celei de-a patra revolutii industriale”. Adunarea din acest an are ca scop definirea prioritatilor globale, industriilor si a agendelor regionale, iar unele dintre subiectele abordate sunt apa potabila, poluarea cu mase plastice, directia de evolutie a Uniunii Europene, extinctia speciilor de animale, violenta impotriva femeii sau epidemia singuratatii.

Cateva dintre temele dezbatute la Davos 2019 au fost „Suntem pregatiti pentru noul soc economic global? Cum sa regandim globalizarea? Crizele umanitare care explodeaza in 2019 sau A patra revolutie industriala”.

 

Participarea la Forum se face exclusiv pe baza de invitatie si este rezervata membrilor organizatiei, printre acestia numarandu-se si ASOCIAtIA „GLOBAL YOUTH COMPASS”, organizatie non-profit infiintata in 2017 la Geneva si reprezentata la Davos 2019 de Doamna Avocat Oana Livia Badea, in calitatea sa de Presedinte al Asociatei.

 

Dedicata dezvoltarii unei comunitati globale care sa sustina tinerii lideri, inovatori si antreprenori, GLOBAL YOUTH COMPASS sustine initiative de care beneficiaza tinerii la nivel comunitar, national si international, intr-o gama diversa de domenii, inclusiv cele sociale, politice si culturale. Abordarea tinerilor, la nivel global, serveste ca o prima platforma de orientare, conexiuni la nivel inalt, expunere, mobilizarea resurselor si facilitarea proiectelor de colaborare pentru tinerii din intreaga lume si a partilor interesate din sectorul public, privat si al societatii civile.

Asociatia organizeaza congrese internationale pentru a-si sustine scopul, avand invitati de inalt rang si personalitati de renume din mediul de afaceri, politica, mediul academic, mass-media si cultura,cum ar fi cel de la Venetia 2018, cu participarea unor mari personlitati ale momentului: Mario Monti, Antonio Lopez, Gunther Krichbaum. Aceste evenimente cuprind o serie de discutii tematice si mese rotunde, care abordeaza o gama larga de probleme contemporane, precum bunastarea comunitatilor locale si viitorul civilizatiei noastre planetare.

 

Doamna Avocat Oana Livia Badea a reprezentat Romania la Davos 2019 si in calitatea sa de Avocat Fondator al OANA LIVIA BADEA LAW OFFICE, si, de asemenea, ca reprezentant oficial al GRUPULUI COMPUTERLAND ROMANIA si al companiei afiliate acestuia – WORKING MARKET AGENCY, unica firma din Romania de intermediere forta de munca din spatiul non UE care ofera servicii de asistenta juridica permanenta, asigurate de avocati specializati in dreptul muncii.

 

Prin avocatii sai, OANA LIVIA BADEA LAW OFFICE ofera o gama larga de servicii de asistenta juridica unor mari investitori straini. Datorita experientei sale in finalizarea, cu succes, a unor tranzactii importante si sofisticate, OANA LIVIA BADEA LAW OFFICE este una dintre cele mai bine vazute si apreciate firme de avocatura din Romania, prin cunoasterea detaliata a problemelor intampinate de investitorii straini in Romania si o profunda intelegere a pietei romanesti.

Global Youth Compass (www.globalyouthcompass.org) eeste o organizatie non-profit care urmareste interese sociale, infiintata in noiembrie 2017 la Geneva (Elvetia). Asociatia este guvernata de Codul civil elvetian.

Consiliul fondator cuprinde 10 membri cu un trecut remarcabil in afaceri, politica si societate civila la nivel national si international, condus de aspiratia de a permite sinergii intre partile interesate in ecosistemul global si de a oferi resurse si indrumari pentru tinerii talentati si implicati la nivel mondial.

Oana Livia Badea, Avocat, este Membru Fondator si Presedinte al Asociatiei “Global Youth Compass”.

“Global Youth Compass” este o platforma globala destinata reunirii tinerilor de succes din intreaga lume, pentru a face fata provocarilor globale si pentru a mobiliza tineri talentati si motivati, prin crearea de oportunitati de crestere profesionala si personala prin accesul la cunostintele si experienta liderilor realizati de astazi.

Dedicata educarii si emanciparii, inspirarii si care faciliteaza o comunitate globala pentru tinerii lideri emergenti, inovatori si antreprenori, “Global Youth Compas” sprijina initiativele care beneficiaza tinerilor, la nivel de comunitate, national si international – intr-o gama diversa de domenii, inclusiv cele sociale, politice, economice si culturale “Global Youth Compas” este determinata pentru a servi drept o prima platforma pentru orientare, conexiuni la nivel inalt, expunere, mobilizarea resurselor si facilitarea proiectelor de colaborare si a activitatilor pentru tineri din intreaga lume si pentru partile interesate din toate sectoarele public, privat si al societatii civile.

 

VENICE 2018 COMPASS GLOBAL GATHERING

 

Urmatoarea intalnire 2018 Compass Global Gathering va fi gazduita in perioada 4-6 octombrie in Venetia (Italia). Evenimentul va reuni 100+ de participanti, oaspeti de nivel inalt si personalitati de renume din mediul de afaceri, politica, mediul academic, media si cultura.

Evenimentul de trei zile cuprinde o serie de teme de discutie si intalniri care abordeaza o gama larga de probleme contemporane a caror relevanta se intinde de la aspecte ale comunitatilor locale pana la viitorul civilizatiei noastre.

Congresul Asociatiei Global Youth Compass, “Compass Global Gathering”, s-a desfasurat in Venetia, Italia, in incinta San Clemente Palace Kempinski Hotel, in perioada 4-6 octombrie 2018

Congresul Asociatiei Global Youth Compass, “Compass Global Gathering”, a inceput cu discursul de deschidere al domnului Vicenzo Dipalo, Italia, si al doamnei Presedinte al Asociatiei Global Youth Compass, Oana Livia Badea, avocat, Romania.

De asemenea, domnul Antonio Lopez-Isturiz White, Secretarul General al Partidului Popular European – PPE, Spania, a avut un remarcabil discurs de deschidere.

Prima dintre teme a avut ca obiect Imigratia Globala. Moderator: domnul Carlo Vulpio, jurnalist si scriitor, Italia.

Intre cei care au luat cuvantul a fost si domnul Gunther Krichbaum, politician german, Presedinte al comisiei pentru Afaceri Europene din Bundestag-ul german, Germania

O alta tema abordata in cadrul Compass Global Gathering a fost despre modalitati de lupta impotriva terorismului si intelegerea credintei si culturii altor oameni. Moderator: domnul Michele Grimaldi, Vice-Presedinte Executiv pentru Afaceri Externe in compania Image Diplomacy, Italia.

Domnul Amjad Bashir, membru al Parlamentului European, Anglia, participant la congres, a afirmat in discursul sau: “Educatia, educatia si iar educatia, cea mai buna solutie pentru stabilizarea situatiei, pentru integrarea oamenilor care vin in tarile noastre.”

O alta prezentare a fost despre schimbarea climei si riscuri ale securitatii. Moderator: domnul Aaron Berger – CEO Asymmetrical Solutions, SUA.

“Este mai simplu acum pentru o companie mare sa produca cel mai convingator mod, chiar daca nu cel mai durabil. Noi, ca si consumatori, avem puterea de a intreba pentru a face o schimbare, schimbare pe care nu vor fi motivate sa o faca altfel, cei mai mari comercianti.”

Unul dintre aspectele discutate a fost si despre antreprenoriat si lansare. Moderator: domna Hanieh Sadat – Asociat si Director al companiei GenesysOne Capital.

Domnul Oren Gershtein, CEO in compania Ideality Roads, Israel, unul dintre participanti:

“Infrastructurile nu sunt ingredientul principal al succesului pentru companii, ci ADN-ul pe care il pui in acele cladiri. Cheia succesului este despre dezvoltarea competentelor tinerilor si acest lucru trebuie invatat de catre fiecare dintre noi.”

“Un ingredient important pentru un antreprenoriat de success este iertarea: cei care stau, iarta. Cei care nu iarta, nu sunt aici si pierd oportunitati.”

Compass Global Gathering a continuat in a doua zi cu discursul domnului Mario Monti – fost Prim-Ministru al Italiei si Ministru al Economiei si Comertului, Senator pe viata in Senatul Italiei, Italia, si Antonio Lopez-Istruiz, Secretarul General al Partidului Popular European – PPE, Spania.

Archie Ravishankar, Vice-Presedinte al Asociatiei Global Youth Compass, India, a luat cuvantul: “Noi, ca oameni ai noului mileniu, avem acces la multa informatie. Cheia succesului este abilitatea e a transforma informatiile in cunostinte.”